Każdy produkt, który ma zainteresować klienta musi mieć cechę, która go wyróżnia spośród innych. Są towary konkurujące wyłącznie ceną i to ona decyduje o decyzjach konsumentów. Inną strategią jest wyróżniające się opakowanie lub pomysł na marketing. Jest także grupa produktów bazujących na podkreślaniu jakości i trwałości. Znana marka zegarków znalazła nieszablonowy sposób, aby pokazać klientom najważniejszą cechę ich produktu.
Mowa o firmie Festina, która postanowiła wyjść poza standardowe sposoby pakowania zegarków. Zamiast więc w ozdobnym pudełku lub luksusowym stojaku zegarki prezentowane są w woreczkach wypełnionych wodą. Opakowanie jest przeźroczyste i zawiera tylko nadrukowane logo firmy oraz hasło” engineered for water”. W ten sposób marka chce w sposób nie podlegający dyskusji udowodnić, że ich produkty są wodoodporne. I rzeczywiście konkurencji w tym samym segmencie trudno będzie o lepszą prezentację towaru. Woda wypełniająca niecodzienne opakowanie jest destylowana a same woreczki wytrzymałe. Co, ciekawe okazuje się, że sposób Festiny na wyróżnienie produktu na półce jest też tańszy od dotychczasowych.
Produkt kierowany jest do wszystkich osób ceniących trwałe i odporne na wodę zegarki. Szczególnie zainteresowani powinni być miłośnicy nurkowania. Pomysł na opakowanie już przyniósł firmie rozgłos i darmowy PR, czego dowodem są setki artykułów na całym świecie. Warto pomyśleć czy są inne produkty, które w prosty sposób można tak wyróżnić na rynku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz