Baterie litowe mogą być ładowane od 10 do 20 razy szybciej, dzięki zastosowaniu asfaltu, sugerują amerykańskie badania.
Naukowcy z Rice University przyspieszyli ładowanie, tworząc jeden z elementów baterii wykorzystując węgiel pochodzący z lepkiej cieczy.
Naukowcy twierdzą, że w testach baterie wykonane z użyciem asfaltu zostały w pełni wykorzystane w ciągu kilku minut.
Odkryli również, że stosowanie asfaltu zatrzymało powstawanie złóż, które mogą skrócić żywotność baterii.
Szybsze napełnianie
"Zdolność tych baterii jest ogromna", powiedział profesor James Tour , kierujący laboratorium, który opracował akumulatory.
"Co równie godne uwagi jest to, że możemy doprowadzić je od zera do pełnego naładowania w ciągu pięciu minut, a nie typowych dwóch godzin lub więcej potrzebnych w przypadku innych baterii", dodał.
Aby złożyć baterie, zespół Rice wykorzystał węgiel pochodzący z asfaltu zmieszanego z nanoribbonami grafenowymi, a następnie pokryty metalem litowym.
Prof Tour powiedział, że proces produkcji za tym nowym podejściem był prostszy niż wcześniejsze techniki opracowane w celu szybkiego ładowania akumulatorów.
Zespół Rice wprowadził prototypowe baterie przez setki cykli ładowania i rozładowywania, aby zapewnić, że technologia jest stabilna.
Te testy wykazały również, że baterie miały mniejsze prawdopodobieństwo narastania struktur o nazwie "dendrytów litowych", które mogą stopniowo rozprzestrzeniać się przez urządzenie ograniczające jego żywotność.
Szczegóły badań zostały ujawnione w czasopiśmie naukowym ACS Nano.
Grupa Rice jest tylko jednym z wielu rozwijających się technologii szybszego ładowania.
Wcześniej w tym roku uruchomienie akumulatora StoreDot powiedział, że w 2018 r. Wprowadzi na rynek szybkie akumulatory, chociaż niektórzy analitycy byli sceptycznie nastawieni do swoich roszczeń. Tesla, Qualcomm i wiele innych pracują nad sposobami przyspieszania ładowania.
Ben Wood z doradztwa CCS Insight wyraził pewne wątpliwości co do badań nad ryżem.
"Widzimy tak wiele z tych twierdzeń i nauczyłem się przez to, że są dla nich bardzo ostrożni", powiedział, dodając, że fizyka często traciła naładowanie akumulatorów bardzo szybko.
Ponadto, dodał, ponieważ ludzie teraz trzymają swoje telefony dłużej mogą nie podobać się idei technologii, które zmusiły ich do zmiany telefonu wcześniej, niż planowane lub zaangażowane im płacić, aby bateria zamieniona.
Stuart Miles, założyciel i szef serwisu internetowego "Pocket-lint", był bardziej optymistyczny w badaniach.
"Ponieważ nasze wymagania dotyczące baterii stają się silniejsze i silniejsze, zapewniając im możliwość ładowania szybciej, jest w czołówce wszystkich osób", powiedział.
"Dużo tego, co robimy z naszą technologią, jest ograniczone przez możliwości akumulatorów, ale wyobraźmy sobie, co można osiągnąć, gdybyśmy mogli napełnić nasze telefony lub komputery w ten sam sposób, w jaki napełniamy nasze samochody"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz